Met tevreden en betrokken medewerkers heeft u een voorsprong
Kwalitatief medewerkersonderzoek krijgt u door deze op te zetten vanuit het INK-model (EFQM). Dit model is erkend als “het model” gericht op kwaliteit & verbeteringsprocessen. In dit model worden de aspecten leiderschap, management van medewerkers, strategie en beleid, management van middelen en de processen als de belangrijkste drivers gezien voor de organisatie resultaten. Eén van die resultaten is de medewerker betrokkenheid/tevredenheid. Het logisch verband van de kernelementen staat nog eens uitgebeeld in onderstaand figuur.
Als onderdeel van deze schakels is het dus belangrijk aandacht te geven aan medewerkers, die tevreden én betrokken zijn. Hun tevredenheid is vooral te meten op A-gebieden als:
- Arbeidsverhoudingen (relatie leidinggevende- medewerker)
- Arbeidsinhoud (verantwoordelijkheden, taken, bevoegdheden)
- Arbeidsomstandigheden (werkomgeving)
- Arbeidsvoorwaarden (beloning en waardering)
Door te zorgen voor een compleet beeld van uw organisatie en alle belangrijke HR-thema’s krijgt u inzicht in hoe u de prestaties van uw medewerkers kunt vergroten!
Zo maakt u een goede start
Onderstaande uitgangspunten zijn belangrijk om een goed en succesvol medewerkers onderzoek te realiseren. Klik op de punten voor een korte toelichting. We komen graag bij u langs om deze uitgebreider te bespreken.